mg
Odcinek centralny ma być gotowy w styczniu 2014 r. Połączy on lewobrzeżną oraz prawobrzeżną część Warszawy. Pieniądze z POIiŚ posłużą zaprojektowaniu u budowie siedmiu stacji odcinka centralnego - od Ronda Daszyńskiego do stacji Dworzec Wileński o długości 6,7 km. Ze środków tych przebudowana również zostanie Stacja Techniczno-Postojowa Kabaty, zakupione 35 nowe pociągi (210 wagonów) do obsługi obu linii oraz zrealizowane zostaną prace projektowe kolejnych siedmiu stacji II linii metra (4 na odcinku zachodnim od Ronda Daszyńskiego oraz 3 na odcinku wschodnio-północnym, od Pl. Wileńskiego).
- Już Stefan Starzyński zaprojektował tę linię. Zgodnie z planami, miała ona zostać wybudowana jeszcze w latach 50. Wojna zniweczyła jednak te plany - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz.
- II linia metra jest "ciężką" infrastrukturą i kojarzy się z czymś tradycyjnym. Ale zostanie wykonana w ciągu 3 lat, tarcza w porywach będzie drążyć 25 metrów na dobę. To jest bardzo nowoczesna technika wykonania. Ponadto tabor będzie wyjątkowo zaawansowany technicznie - zaznaczyla.
- Około 70 proc. podróży po Warszawie odbywa się przy wykorzystaniu transportu miejskiego. Od 2007 r. przybyło nam 25 proc. pasażerów. Dzięki pożyczkom od międzynarodowych instytucjom finansowych możemy realizować kolejne inwestycje związane z transportem miejskim - podkreśliła Hanna Gronkiewicz-Waltz.
- Liczymy na panią minister Bieńkowską, jeśli chodzi o kolejną perspektywę unijną. Będziemy mieli centralny odcinek, ale przecież do zakończenia budowy całości jeszcze będzie nieco brakować - stwierdziła.